Miért kerülendő az ingyen tárhely

"Olcsó hús"

Amikor valaki elindítja első weblapját, bizonyára már sokat hallott az internet nyújtotta lehetőségekről, de saját tapasztalatok híján igazán még nem érzi át a benne rejlő valós potenciált.

Ki tudja, tényleg működik-e ez az egész, tényleg akkora-e a haszna, mint mondják. Ne kockáztassunk - gondolja az egyszeri ember. Nem kell erre rögtön pénzt költeni, ha van ingyenes opció is. Márpedig ingyentárhely-szolgáltatás van bőven.

Érthető az elgondolás, csakhogy hibás.

Négy hiányzó információdarab

A honlaptulajdonos, aki ingyen webtárhely mellett dönt, legalább négy dologgal nincs tisztában.

Az egyik az, hogy a fizetős tárhely egyáltalán nem drága; ma már évi párezer forintért is kínálnak megfelelő megoldást. Itt tehát sok pénz amúgy sem spórolható meg.

A második, hogy az ingyen tárhelyek némelyike nagymértékben ronthatja a weblap helyezését a keresőkben.

A kötelező hirdetési csík, vagy a weblapba illesztett láthatatlan mérőkód gyakran olyan technikai megoldásokat tesz szükségessé, melyek miatt nehezebben fog bekerülni a weboldal a Google-ba, és az optimalizálásra is kisebb lesz a mozgástér. Így az elérhetőnél alacsonyabb lesz a látogatottság - magyarán a "takarékos" vállalkozás közvetlen anyagi veszteséget fog okozni saját magának.

A harmadik probléma, hogy az ingyen tárhelyen felfuttatott oldal oda lesz láncolva az adott szolgáltatóhoz.

Saját tulajdonú domain bármikor átköltöztethető másik szolgáltatóhoz, de például egy freewebes címet nem lehet továbbvinni máshová. Amikor világossá válik, hogy jól fut a cég online szekere és a céges weblap valódi értéket termel, kínos lesz a felismerés, hogy a marketing- és promóciós erőfeszítéseket, hirdetési kiadásokat bizony lényegében egy másik vállalkozás tulajdonában lévő honlapcímre irányítottuk.

Negyedrészt pedig - bár ennek nyilvánvalónak kellene lennie - a reklámcsík a weblapunk fölött/mellett legalább olyan igénytelen, mintha a céges névjegykártya hirdetné valaki más vállalkozását.

Valóban kifizetődő a saját honlapon utazási ajánlatokat, nyereményjátékokat és társkeresőt reklámozni az így megtakarított összegért, ami nem több egy üzleti ebéd áránál?

Vissza a nyitóoldalra, weblapkészítési ajánlatunkhoz